WhatsApp Image 2019-02-21 at 17.14.06

Cosmetica

Voor een cosmeticamerk heeft BiBBR ruim 200 retailpunten bezocht. Tijdens deze bezoeken hebben de studenten verschillende aanpassingen gedaan aan de winkelschappen, met het winkelpersoneel gevalueerd en dit in kaart gebracht met de applicatie van de klant. Op deze manier heeft onze klant realtime inzicht gekregen in de situatie op de winkelvloer. Ook heeft BiBBR ondersteunig geboden door het aanbieden van een trainingslocatie, opslag en figureerde BiBBR als backoffice voor de studenten in het veld.

Project management: BiBBR is gevraagd om binnen verschillende steden ruim 200 retailpunten te bezoeken. Bij deze locaties is POS materiaal geplaatst, is winkelpersoneel bevraagd en is er per winkel een duidelijke evaluatie opgesteld.

Training & kwaliteit: BiBBR heeft 22 studenten ingezet en 2 projectmanagers om deze opdracht uit te voeren. Om te zorgen dat het project vlekkeloos verliep heeft BiBBR een training georganiseerd in Rotterdam, gedurende 2 dagen. Daarnaast heeft BiBBR een backoffice opgezet om te zorgen dat er altijd snel- en juist geschakeld werd met onze opdrachtgever(s) en studenten in het veld.

Planning & opslag: het bezoeken van alle retailpunten in een korte tijdsperiode was op het gebied van planning een mooie uitdaging. Op basis van reistijd, locaties en de afweging tot het reizen met auto’s of het OV heeft BiBBR kostentechnisch gezien voor de meest efficiente route’s gekozen. Daarnaast heeft BiBBR 3 opslagplekken ingericht binnen de steden om te zorgen dat er elke ochtend snel geschakeld kon worden.